رپورتاژ آگهی ویژگی های بسیار خوبی دارد که اگر به درستی انجام شود تاثیر مثبتی دارد و اگر یکسری نکات را در نظر نگیرید حتی می تواند تاثیر منفی داشته باشد .

 

تعریف صحیح ریپورتاژ آگهی از ویکی پدیا :

رپرتاژ آگهی (به انگلیسی: Advertorial) به شکلی از آگهی گفته می‌شود که در قالب گزارش ارائه شود. یعنی، مخاطبان رسانه‌ای تصور کنند که یک گزارش بی طرفه به آنها ارائه می‌شود، در حالی که آنچه آنها می‌بینند، می‌شنوند و می‌خوانند، در واقع تلاشی سازمان یافته برای تقویت جنبه‌های ذهنی یک محصول یا خدمت در ذهن آنها است.  اصطلاح رپرتاژ آگهی برای اولین بار در سال ۱۹۴۵۵ به ادبیات انتقادی رسانه‌ها اضافه شد. به دلیل اعتماد به مخاطبان به رسانه‌ها، رپرتاژ آگهی‌ها بسیار موثرند و به همین دلیل در کشورهای پیشرفته قوانین بسیار سختی علیه رپرتاژ آگهی‌ها تصویب شده و می‌شود. دیوان بین‌المللی تجارتدر قانون آگهی‌های خود که در سال ۱۹۹۷ به تصویب رسانده خواهان مشخص کردن تبلیغات می‌شود تا مخاطبان قادر به تشخیص آن شوند  در سال‌های اخیر مواردی برجسته از این پدیده در تلویزیون دولتی ایران مشاهده شده که از جمله می‌توان از برنامه عمو پورنگ که داریوش فرضیایی آن را تهیه کرده نام برد.  از آن گذشته، موارد دیگری از رپرتاژ آگهی در رسانه‌های ایران وجود دارد که منتقدان را وادار کرده خواهان تصویب قوانینی برای مقابله با رپرتاژ آگهی‌ها شوند.

 

موراد بسیار مهم در گرفتن رپورتاژ  آگهی که بهتر است دقت شود  :

تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو

رپورتاژ آگهی

تاثیر رپورتاژ بر سئو سایت

نکات مهم در گرفتن رپورتاژ آگهی

رپرتاژ آگهی چیست
خرید رپورتاژ آگهی

دیدگاهتان را بنویسید